Hur uppgraderar jag från Joomla 1.5 till 3.x?

Hur uppgraderar jag från Joomla 1.5 till 3.x?

Stöd för Joomla 1.5 har officiellt avslutats. Betyder det att din 1,5 webbplats slutar att fungera? Nej, din webbplats kommer att fortsätta att arbeta som den alltid har. Dock kommer Joomlas utvecklare inte att släppa nya versioner för Joomla 1.5, så du inte kommer att få buggfixar eller säkerhetskorrigeringar. Därför är det rekommenderat för att migrera från 1.5.

Flyttar från 2,5 till någon Joomla 3 är version relativt enkelt, eftersom Joomla har gjort processen lätt för nyare versioner. Tyvärr flytta från 1,5 är inte en trivial uppgift. Lyckligtvis finns det två bra tillägg som gör processen enklare: jUpgrade och SP uppgradering.

Du har ett val av går direkt till Joomla 3.0 eller går till 2.5 först. Både SP uppgradering och jUpgrade har versioner redo för båda versionerna. Rådgör med deras dokumentation om hur du migrerar från Joomla 1,5 till 3,0/2,5.

Migrera till Joomla 3.0 om alla de tillägg som du planerar att använda Joomla 3.0 kompatibla. Endast vissa mall providers eller förlängning leverantörer kommer att vara redo för Joomla 3.0 vid lanseringen, men de flesta kommer inte vara klar förrän dagar, veckor eller månader efter. (Se den "Hur hittar jag Joomla 3.0 compatible extensions?" FAQ för mer information)

Migrera till Joomla 2.5 om du vill mest stabil som Joomla har att erbjuda eller om du tänker använda många tillägg.